czwartek, 21 marca 2024

Osterode - L. Lipsky & Sohn - tabory na Starym Rynku - Tannenberg 1914

 

Na Rynku w Ostródzie podczas bitwy pod Tannenbergiem.

Fotografię przedstawiającą Rynek w Ostródzie podczas bitwy pod Tannenbergiem znalazłem w ostatnio zakupionej książce (jej okładka poniżej), wydanej w 1927 roku jako prezent na 80-te urodziny Paula von Hindenburga. Cały Rynek zastawiony jest pruskimi taborami, podążającymi zapewne za oddziałami biorącymi udział w bitwie.

Po chwili przyglądania się fotografii zobaczyłem na niej coś znajomego. Aby się upewnić pobiegłem do szafy, wyciągnąłem z niej koszulę i zdjąłem ją z wieszaka.  Tak, to ten wieszak. Firmowy wieszak założonego w 1878 roku sklepu konfekcyjnego firmy L. Lipsky & Sohn w Ostródzie. Niestety, sklep tej firmy, widoczny na fotografii, spłonął w 1945 roku wraz z praktycznie całym ostródzkim rynkiem (dziś to Plac Tysiąclecia Państwa Polskiego). 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz